موزه جواهرات سلطنتی ایران

در دنیای امروز که مشغله‌های فکری متعدد برای مردم وجود دارد به سختی بتوان فرصتی را برای مطالعه در مورد تاریخ گذتشگان پیدا کرد. بدون تردید یکی از بهترین و کوتاه‌ترین راه‌ها برای بدست آوردن اطلاعات در مورد تاریخ گذشته، بازدید از موزه‌ها است. در این مقاله می‌خواهیم یکی از موزه‌های مهم کشور یعنی موزه ملّی جواهرات را برایتان معرفی کنیم.


بیشتر بخوانید

تا به حال تله کابین توچال را سوار شده اید؟

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین چشم‌اندازهای ممکن، تماشای ابرهای آسمان و خورشید از فاصله‌ی نزدیک است که لذتش وصف نشدنی می‌باشد. اگر از ارتفاع ۳۸۵۰ متری از سطح دریا به زمین و یا آسمان بنگریم، همه چیز متفاوت خواهد بود؛ اما خب رفتن به این ارتفاعات برای غالب افراد بسیار دشوار است و این تصور وجود دارد که فقط افراد ماهر در صخره‌نوردی و کوه‌نوردی می‌توانند از این لذت فوق‌العاده بهره‌مند شوند؛ اما مهندسین با اختراع تله‌کابین کاری کردند تا افراد بیشتری بتوانند از این چشم‌انداز شگفت‌انگیز استفاده کنند. منظور از تله‌کابین، اتاقک‌های ایمن و استانداردی است که با استفاده یک کابل بسیار بلند و محکم، به دل کوه می‌روند و مسافران را به ارتفاعات بسیار زیاد می‌برند. در این مقاله قصد داریم تا یکی از مشهورترین تله‌کابین‌های موجود در تهران یعنی تله‌کابین توچال را برایتان بیشتر معرفیم کنیم.


بیشتر بخوانید

باغ فین جلوه گاه شگفت انگیز معماری ایرانی

کشور ما با داشتن آثار تاریخی متعدد و بسیار قدیمی یکی از پر جاذبه‌ترین کشورهای قاره آسیا به‌شمار می‌آید هرساله میزبان گردشگران خارجی زیادی است. جاذبه‌های موجود در ایران یا تاریخی هستند و یا طبیعی. همچننی می‌توانند آمیخته‌ای از این دو باشند مانند قلعه رودخان در گیلان. در این مقاله قصد داریم یکی از جاذبه‌های تاریخی مهم کشورمان را بیشتر برایتان معرفی کنیم. جاذبه‌ای که در شهر زیبا و سنتی کاشان قرار دارد و گردشگران داخلی و خارجی پرشماری را به سمت خود جذب می‌کند.


بیشتر بخوانید

از منطقه گردشگری رامیان گرگان چه میدانید؟


در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب شهر رامیان و ۷۶ کیلومتری شهر گرگان، منطقه گردشگری و قلعه ای به نام قلعه ماران (دژ تاکی، قلعه موران یا میران) وجود دارد.


ادامه

گشت و گذاری هیجان انگیز در بازارهای ماسوله


شهر زیبای ماسوله در استان گیلان واقع شده است. این شهر در بخش سردار جنگل فومن، ۶۰ کیلومتری شهر رشت، ۳۶ کیلومتری شهر فومن و ۲۰ کیلومتری شهر ماکلوان واقع شده است. در تمامی ماه ‌های سال، ماسوله میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی می باشد؛ خواه زمستانی پر از برف و باران باشد یا تابستانی گرم و مرطوب.


ادامه مطلب